Diversiteit voor Coca-Cola

Zondag 4 februari 2018 is een dag waar veel Amerikanen naar uitkijken: Het jaarlijkse Super Bowl event barst los: de finale van het American Football seizoen wordt gespeeld en de zogenaamde 'half time show' is een gebeurtenis op zich. Dit jaar zal Justin Timberlake optreden, en de wedstrijd wordt geopend met het Amerikaanse volkslied gezongen door niemand minder dan Pink.

Er kijken gemiddeld ruim 110 miljoen mensen naar de Super Bowl, wat maakt dat reclame wat mag kosten: bedrijven doen hun best om een bijzondere commercial te maken die gelanceerd wordt tijdens de Super Bowl, en die 'slots' worden verkocht voor ruim 5 miljoen dollar per 30 seconden. Ja, 5 miljoen dollar per 30 seconden.

Als dan één van de grootste bedrijven ter wereld, namelijk Coca Cola, een commercial maakt waarin de nadruk wordt gelegd op diversiteit, en er een lesbisch stel en genderqueers worden uitgelicht, dan is dat wel het vermelden waard. 'We all have different looks and loves, maar er is een Coke voor iedereen,' zo luidt de boodschap. Een boodschap die dus in honderd miljoen huiskamers binnen zal komen.

 

Tijdens het 50-jarig jubileum van de Super Bowl in 2016 was het Lady GaGa die het 'national anthem' zong. Total perfection, volgens USA Today.  

*

Reageer:

Recent nieuws:

Ruby Rose klaar met kritiek

'Wees het voorbeeld dat je zelf gehad had willen hebben toen je jong was', is haar motto. Als 'Batwoman' zou ze dat voorbeeld best eens voor velen kunnen zijn.

Lees verder

Manenmeis

De vrees om te verliezen wat ze had, maakte dat ze dingen deed waar ze zich voor schaamde. Ze wilde het juiste moment afwachten. Dat moment komt nooit meer.

Lees verder

Kiss-in voor Oegandese Justine

RozeLinks organiseerde een 'kiss-in' voor de deur van het Amsterdamse klooster waar lesbische Justine vanwege haar geaardheid werd weggestuurd.

Lees verder
Meer nieuws Meer achtergrond