Diversiteit voor Coca-Cola

Zondag 4 februari 2018 is een dag waar veel Amerikanen naar uitkijken: Het jaarlijkse Super Bowl event barst los: de finale van het American Football seizoen wordt gespeeld en de zogenaamde 'half time show' is een gebeurtenis op zich. Dit jaar zal Justin Timberlake optreden, en de wedstrijd wordt geopend met het Amerikaanse volkslied gezongen door niemand minder dan Pink.

Er kijken gemiddeld ruim 110 miljoen mensen naar de Super Bowl, wat maakt dat reclame wat mag kosten: bedrijven doen hun best om een bijzondere commercial te maken die gelanceerd wordt tijdens de Super Bowl, en die 'slots' worden verkocht voor ruim 5 miljoen dollar per 30 seconden. Ja, 5 miljoen dollar per 30 seconden.

Als dan één van de grootste bedrijven ter wereld, namelijk Coca Cola, een commercial maakt waarin de nadruk wordt gelegd op diversiteit, en er een lesbisch stel en genderqueers worden uitgelicht, dan is dat wel het vermelden waard. 'We all have different looks and loves, maar er is een Coke voor iedereen,' zo luidt de boodschap. Een boodschap die dus in honderd miljoen huiskamers binnen zal komen.

 

Tijdens het 50-jarig jubileum van de Super Bowl in 2016 was het Lady GaGa die het 'national anthem' zong. Total perfection, volgens USA Today.  

*

Reacties

Log in om reacties te lezen en zelf te reageren.

Recent nieuws:

Laatste kans! Happiest Season

'Ik wil dat mensen zien hoe leuk het is als twee meisjes verliefd zijn op elkaar.' De romantische kerstkomedie met Kristen Stewart en Mackenzie Davis verdwijnt binnenkort van Netflix!

Lees verder

Horoscoop december 2021

'Probeer niet al te wanhopig op zoek te gaan naar liefde en aandacht, maar houd je eens wat meer bezig met wat jij zoekt in een vrouw.' Wat staat jou te wachten deze maand?

Lees verder

Gayer dan verwacht

'Ruim een jaar lang fixeerde ik mij elke maand op alles in de media wat met vrouwen die op vrouwen vallen te maken had. (…) Ook in München blijf nog even fijn in mijn eigen gay bubbel.'

Lees verder
Meer nieuws & achtergronden