Diversiteit voor Coca-Cola

Zondag 4 februari 2018 is een dag waar veel Amerikanen naar uitkijken: Het jaarlijkse Super Bowl event barst los: de finale van het American Football seizoen wordt gespeeld en de zogenaamde 'half time show' is een gebeurtenis op zich. Dit jaar zal Justin Timberlake optreden, en de wedstrijd wordt geopend met het Amerikaanse volkslied gezongen door niemand minder dan Pink.

Er kijken gemiddeld ruim 110 miljoen mensen naar de Super Bowl, wat maakt dat reclame wat mag kosten: bedrijven doen hun best om een bijzondere commercial te maken die gelanceerd wordt tijdens de Super Bowl, en die 'slots' worden verkocht voor ruim 5 miljoen dollar per 30 seconden. Ja, 5 miljoen dollar per 30 seconden.

Als dan één van de grootste bedrijven ter wereld, namelijk Coca Cola, een commercial maakt waarin de nadruk wordt gelegd op diversiteit, en er een lesbisch stel en genderqueers worden uitgelicht, dan is dat wel het vermelden waard. 'We all have different looks and loves, maar er is een Coke voor iedereen,' zo luidt de boodschap. Een boodschap die dus in honderd miljoen huiskamers binnen zal komen.

 

Tijdens het 50-jarig jubileum van de Super Bowl in 2016 was het Lady GaGa die het 'national anthem' zong. Total perfection, volgens USA Today.  

*

Reacties

Log in om reacties te lezen en zelf te reageren.

Recent nieuws:

Ze is vreemdgegaan

'Ik kon nauwelijks bevatten wat ze zei, dus het enige wat ik deed was vragen naar details. Wie was het? Waar? Hoe laat? Wat heb je gedaan? Het bleek een nogal ranzig verhaal te zijn.'

Lees verder

COC Songfestival

Luz Bravo studeert aan de Tilburgse Rockacademie. Haar lied 'Harmony' gaat over de kracht en liefde van de Pride. Ze won het songfestival met 194 punten.

Lees verder

Mijn jaren bij de politie

Ellie Lust is Nederlands populairste ex-politievrouw. In haar boek vertelt ze openhartig en eerlijk over haar ruim dertig jaar bij de politie in Amsterdam.

Lees verder
Meer nieuws & achtergronden