Diversiteit voor Coca-Cola

Zondag 4 februari 2018 is een dag waar veel Amerikanen naar uitkijken: Het jaarlijkse Super Bowl event barst los: de finale van het American Football seizoen wordt gespeeld en de zogenaamde 'half time show' is een gebeurtenis op zich. Dit jaar zal Justin Timberlake optreden, en de wedstrijd wordt geopend met het Amerikaanse volkslied gezongen door niemand minder dan Pink.

Er kijken gemiddeld ruim 110 miljoen mensen naar de Super Bowl, wat maakt dat reclame wat mag kosten: bedrijven doen hun best om een bijzondere commercial te maken die gelanceerd wordt tijdens de Super Bowl, en die 'slots' worden verkocht voor ruim 5 miljoen dollar per 30 seconden. Ja, 5 miljoen dollar per 30 seconden.

Als dan één van de grootste bedrijven ter wereld, namelijk Coca Cola, een commercial maakt waarin de nadruk wordt gelegd op diversiteit, en er een lesbisch stel en genderqueers worden uitgelicht, dan is dat wel het vermelden waard. 'We all have different looks and loves, maar er is een Coke voor iedereen,' zo luidt de boodschap. Een boodschap die dus in honderd miljoen huiskamers binnen zal komen.

 

Tijdens het 50-jarig jubileum van de Super Bowl in 2016 was het Lady GaGa die het 'national anthem' zong. Total perfection, volgens USA Today.  

*

Reacties

Log in om reacties te lezen en zelf te reageren.

Recent nieuws:

Zorg dat je jezelf blijft

Agent in opleiding Louanne: 'Het heeft geen nut om energie te steken in mensen die jou toch niet accepteren om wie je bent.'

Lees verder

Graag, veel en vaak

'Seks voor één keer blijft meer een mannending, gelukkig worden vrouwen er ook steeds makkelijker in.' Judith gaat voor de lusten, niet voor de lasten.

Lees verder

Bob Angelo Penning 2020

COC-prijs voor artiest en activist Dolly Bellefleur en Anne Krul, activist en rolmodel voor LHBTI-personen van kleur, uitgereikt tijdens True Colors in Paradiso.

Lees verder
Meer nieuws & achtergronden