Diversiteit voor Coca-Cola

Zondag 4 februari 2018 is een dag waar veel Amerikanen naar uitkijken: Het jaarlijkse Super Bowl event barst los: de finale van het American Football seizoen wordt gespeeld en de zogenaamde 'half time show' is een gebeurtenis op zich. Dit jaar zal Justin Timberlake optreden, en de wedstrijd wordt geopend met het Amerikaanse volkslied gezongen door niemand minder dan Pink.

Er kijken gemiddeld ruim 110 miljoen mensen naar de Super Bowl, wat maakt dat reclame wat mag kosten: bedrijven doen hun best om een bijzondere commercial te maken die gelanceerd wordt tijdens de Super Bowl, en die 'slots' worden verkocht voor ruim 5 miljoen dollar per 30 seconden. Ja, 5 miljoen dollar per 30 seconden.

Als dan één van de grootste bedrijven ter wereld, namelijk Coca Cola, een commercial maakt waarin de nadruk wordt gelegd op diversiteit, en er een lesbisch stel en genderqueers worden uitgelicht, dan is dat wel het vermelden waard. 'We all have different looks and loves, maar er is een Coke voor iedereen,' zo luidt de boodschap. Een boodschap die dus in honderd miljoen huiskamers binnen zal komen.

 

Tijdens het 50-jarig jubileum van de Super Bowl in 2016 was het Lady GaGa die het 'national anthem' zong. Total perfection, volgens USA Today.  

*

Reageer:

Recent nieuws:

Knetterende fantasieën

Toeters, bellen en hoogtepunten: Yvette (31) had altijd al een levendige fantasie. 'Maar toen ik ontdekte hoe spannend vrouwen zijn…'

Lees verder

Een zomer vol Pride

Naast Prides zijn er talloze LHBTQI- festivals en feesten: Je hoeft je deze zomer niet te vervelen. We zetten een aantal grote events voor je op een rijtje.

Lees verder

'Laat jezelf zien'

Warrior festival is een filmisch festival voor alle warriors. Alle strijders die zich hebben ingezet voor de LHBTI-emancipatie.

Lees verder
Meer nieuws