De ontmaskering - recensie

We vroegen ons zelf weleens af of iemand nog eens op het idee zou komen, maar gelukkig viel het kwartje bij Uitgeverij Tinteling; Ook lesbische dames lezen graag een sexy feelgood romannetje. Als eerste uitgave in hun FEM serie brachten ze onlangs de bundel De ontmaskering uit, met drie heerlijke lesbische liefdesverhalen. Speciaal voor de gelegenheid kropen we een regenachtige herfstmiddag op de bank met een reep chocolade, een flinke pot thee en tintelende nieuwsgierigheid.

Het eerste verhaal, Dit is liefde van Tamara Haagmans, is vooral leuk en lief. De jonge Lisa baalt van het singledom en hoopt op een ontmoeting met een leuke vent om binnenkort te kunnen showen tijdens de reünie van haar middelbare school. Als ze via de loterij van de plaatselijke scouting een parachutesprong wint ziet ze die knappe instructeur gelijk helemaal zitten. Als vervolgens blijkt dat ze de uiteindelijke sprong niet alleen gaat maken maar met de mooie vrouwelijke instructrice Jonne, die haar ook nog de nodige kriebels in haar buik bezorgd, wacht Lisa inderdaad een flinke duik in het diepe.

Het is licht, leuk en sexy beschreven hoe Lisa ontdekt dat ze allerlei gevoelens die ze verwacht had ooit voor een man te gaan voelen, nu ineens voor de blonde Jonne voelt. En wat zal haar moeder daar van vinden?

Het tweede verhaal, Foutief Verliefd van Lily Frank, speelt zich af tijdens Lowlands. Pandora is de zangeres van een bekende gothic rockband die optreedt op het festival. Omdat ze beroemd zijn geworden met gemaskerde optredens, kunnen Pandora en haar bandleden ongestoord en anoniem op het festival zelf rondlopen. En hoewel Pandora zichzelf bij haar vrienden en ach…misschien ook bij de lezer, niet populair maakt door een tikje aanstellerig te doen over een mooie meid die lijkt op haar eerste grote liefde, wordt ze ondertussen gretig versierd door de leuke stagiaire Naomi. Gelukkig kiest Pandora uiteindelijk eieren voor haar geld en bespringt Naomi. Way to go, Pandora!

Het laatste verhaal, De ontmaskering van Kate Paris, is slick en sexy, met mooie mensen op oudjaarsavond, met intrige, erotiek, passie en uiteraard… echte liefde.

De mooie advocate Maud bezoekt onverwacht het oud- en nieuwfeestje van het chique advocatenkantoor waar ook haar vriend Victor werkt.  Op zoek naar hem vindt ze hem aan zijn bureau, waar zijn personal assistante toevallig half ontkleed bovenop ligt. Met twee bevriende collega’s belandt Maud vervolgens in de club Inked, waar ze de gemaskerde Pimpernel ontmoet. Er is erotiek, er is verleiding, het is oeh lala. Yess…

Al met al is de bundel De ontmaskering hartstikke fijn als guilty pleasure. Of zouden we het comfort-reading kunnen noemen? Want soms is het gewoon heerlijk om op pagina één al te weten dat, wat er in dit verhaal ook aan ellende gebeurt, de liefde overwint uiteindelijk alles.

Een gesigneerd (!) exemplaar van dit boek winnen? Dat kan als je Zij aan Zij member bent! Stuur een mailtje naar webredactie@zijaanzij.nl en wie weet heb jij dit boek straks in handen!

De officiële lancering van De Ontmaskering zal plaatsvinden op 19 november in Café Saarein in Amsterdam.

> Check de kalender voor details.<

De drie auteurs zijn aanwezig, worden geïnterviewd en zullen de boeken signeren en er is natuurlijk tijd voor een praatje met belangstellenden. De toegang is gratis. Kom ook!

Zij aan Zij heeft een topteam journalisten, redacteuren, schrijvers en fotografen en publiceert dagelijks relevante, interessante, spannende, grappige of aangrijpende content. Zo heb je altijd iets te lezen en ben je altijd op de hoogte. Daarnaast houden we een eventkalender voor je bij, kun je de oude magazines tot vijf jaar terug lezen in het online archief, hebben we datingmogelijkhedencontactadvertenties en een forum. Ook hebben we een infopoint, voor o.a. hulp en ondersteuning voor LBT-vrouwen en we bouwen continu aan een encyclopedie, waarin je alle bekende en belangrijke rolmodellenboeken en binnenkort ook films kunt terugvinden.

Dit alles kan alleen met jouw steun. Word nu member, voor 2,95 per maand.

Deel dit bericht op social media en maak extra kans om het boek te winnen!