Oscar voor beste reclame

De Oscaruitreiking op zondag werd, zoals het Amerikaanse televisie betaamt, onderbroken door reclame. Een van de spotjes gooide hoge ogen: Walmart, een hier-koop-je-alles-voor-weinig-warenhuis, huurde drie regisseurs in: Dee Rees (genomineerd voor vier Oscars, foto), Nancy Meyers en Melissa McCarthy, om een item te maken met hun blauwe postdozen in de hoofdrol. Het resultaat: Een prachtige reclame met een lesbisch stel, thuis met de kids, en jonge meisjes als Sci-fi helden. Voor de ogen van een miljoenen publiek zijn die ingrediënten behoorlijk uniek. High five Walmart.

Reacties

Log in om reacties te lezen en zelf te reageren.



Recent nieuws:

Vier diversiteit met IHLIA

Nu er in steeds meer steden Prides worden georganiseerd, zijn ook steeds meer musea en andere (culturele) instellingen bezig met het queeren van hun programmering.

Lees verder

Zomer vol films

Kijk 'Life is not a competition but I'm winning', over queers die nooit mee konden doen aan de Spelen, 'Love & Revolution' tijdens Pride Night, ga naar Roffa mon Amour of Open Air Cinema tijdens Pride Amsterdam.

Lees verder

Pride in mijn dorp

Hoe is het om queer te zijn in een dorp? Presentatoren Shary-An Nivillac en Julien Kooij helpen de twee jonge queers Steph en Axel om Prides te organiseren in IJsselmuiden en Eelde.

Lees verder
Meer nieuws & achtergronden