What You See Festival

Op 23 november 2018 begint de eerste editie van het What You See Festival. Een spiksplinternieuw, internationaal festival over gender en identiteit vol professionele dansvoorstellingen, theater, film, beeldende kunst, goede gesprekken, feestjes en muziek in het hart van Utrecht.

Waarom een festival over gender?
Het gesprek over gender is nog steeds niet af. Want of je je vrouw voelt of man, homo, hetero, iets ertussenin of omheen, oud of jong, we worden allemaal weleens beperkt door de ongeschreven regels over vrouwelijkheid en mannelijkheid.

Samen met het publiek viert dit festival de rijkdom en de schoonheid van diversiteit: van mensen, lichamen, liefhebben en manieren van zijn.

What You See biedt geen pasklare antwoorden, maar is een gezamenlijke zoektocht naar het oprekken van de norm. Een festival vol verwarring en verwondering, vol bijzondere ontmoetingen en intense kunstervaringen. What You See is een festival voor iedereen.

Zo zie je op 24 november Glittergods/Stigma:

In maar liefst 72 landen is homoseksualiteit verboden, soms zelf op straffe van de dood. Op de glamoureuze catwalk van GlitterGods/Stigma balanceren twee dansers tussen twee realiteiten: die van acceptatie en van discriminatie.

Van voor naar achter bewegend worden ze geconfronteerd met vrijheid en onderdrukking, trots en schaamte, liefde en haat. In deze poel van ervaringen zoeken ze hun eigen werkelijkheid, en leggen ze hun zoektocht naar hun autonomie, kracht en kwetsbaarheid bloot.
GlitterGods / Stigma is een oproep tot verdere vooruitgang en acceptatie, een ode aan de liefde en een groot dankjewel aan alle LGBTQI+ rolmodellen die strijden voor gelijke rechten.

Meer details over deze en andere onderdelen van What You See vind je in de kalender.

Reacties

Log in om reacties te lezen en zelf te reageren.

Recent nieuws:

IDFA 2019

Queer Day is dit jaar op maandag 25 november, met bijzondere persoonlijke verhalen uit de LGBTQI+-gemeenschap van over de hele wereld.

Lees verder

Onbekende donor

Ik krijg vaak vragen van getrouwde vrouwen over de juridische positie van de 'meemoeder' wanneer zij een kind krijgen met behulp van een onbekende spermadonor.

Lees verder

'30 years in the making'

De Renault Clio bestaat 30 jaar, en het automerk maakte een commercial over een 'tranen trekkende' lesbische liefdesgeschiedenis.

Lees verder
Meer nieuws & achtergronden